Visser Leeuwarden levert Water Ongevallen Voertuig (WO) aan Veiligheidsregio Limburg-Noord
Recent is door Visser een nieuwe Water – Ongevallen voertuig afgeleverd aan Veiligheidsregio Limburg-Noord. Het basis voertuig is een Mercedes-Benz Sprinter 519 CDI 4 x 4 L3H2 met een wielbasis van 4.325 mm.
Het voertuig bestaat uit een duikerscompartiment en een separate materieelruimte.
In het duikerscompartiment worden vier Visser duikstoelen gemonteerd. Onderstaand een opsomming van deze specifiek Visser duiktoestel.
- Duikstoel bestaat uit een basis met een opstaande rand van 5 cm. Deze wordt mee gespoten met de naadloze vloer in de manschappencabine. Het voordeel hiervan is dat er nooit vuil en water tussen vloer en duikstoel kan komen en dat men zonder problemen de duikerscompartiment kan schoonspuiten.
- De Visser ontwikkelde ademluchtbeugel en goed gekeurde Dekra ademluchtbeugel voldoet aan de Europese richtlijn EN 1846-2. De ademluchtbeugel is bijzonder gebruikersvriendelijk en bestaat aan de onderzijde van een kunststof monoblok geschikt voor o.a. Interspiro MKIII en Dräger PSS Dive duiktoestellen en voor o.a. duikcilinders 2 x 4 / of 1 x 6 liter. De cilinders worden aan de bovenzijde gefixeerd door middel van een klembeugel. Deze klembeugel wordt ontgrendeld door een elektrische bedienbare sluiting. Na ontgrendelen gaat met behulp van de gasveerconstructie de klembeugel naar boven en is de ademluchtbeugel ontgrendeld.
- Duikstoel is voorzien van een in hoogte verstelbare lineaire stappenmotor met een maximale hoogte van 300 mm. Het voordeel hiervan is dat de duiker op iedere gewenste hoogte het duiktoestel zittend kan aantrekken zonder moeilijke maneuvers uit te voeren.
Arbo Ladderrek
- Op het dak is door Visser een licht elektrische mechanische ARBO ladderrek gemonteerd. Het lichtgewicht Arbo ladderrek wordt vervaardigd van Ziegler stelprofiel en wordt aangedreven door twee 12 V elektro mechanische actuators.
- Het ladderrek is geschikt voor het opbergen van een 3 x 11 duikladder met stabiliteitsbalk , Rescue Titan Redbrancard en Oppervlakte board.
- De bediening vindt plaats door middel van een afstandsbediening.
Visser Spuitvloer
In het duikerscompartiment en materieelruimte wordt door Visser een zeer snel werkende en hoogwaardige 2 – componenten polyurea coating gespoten. Met deze speciaal ontwikkelde en universeel toepasbare polyurea kunnen verschillende oppervlakken vloeistof dicht, duurzaam en permanent worden beschermd.
Inrichting materieelruimte
De materieelruimte is klant specifiek ingericht op basis van de door VR Limburg-Noord gebruikte materialen. Deze materialen worden o.a. bevestigd met het in hoogte verstelbare Ziegler aluminium stelprofiel. Deze verstelbare inrichting laat te allen tijde wijzigingen toe. Als na enkele jaren mocht blijken dat nieuwe bepakkingsdelen moeten worden opgenomen in de standaard voertuigbepakking, is een nieuwe indeling zonder ingrijpende maatregelen te realiseren.
Verder is de materieelruimte voorzien van een pneumatische lichtmast met een elektrische bedienbare draai kantelunit. De lichtmast is voorzien van een 200 Watt LED werklamp.
Kortom een mooi project en een mooie uitbreiding van het wagenpark van Veiligheidsregio Limburg Noord.
Dit voertuig met kenteken 91-BTG-6 en roepnummer 23-4411 is gestationeerd op post Weert. En vervangt de Mercedes-Benz Sprinter uit 2007.
Technische gegevens:
Motor: | 6-Cyl. 2.987 cm³ |
Vermogen: | 140KW (191PK) |
Snelheidsbeperking: | 90 km/h |
Zitplaatsen: | 6 |
L x B: | 7,27 x 2,07m |
Wielbasis: | 433cm |
Leeggewicht: | 4.044 kg |
Laadvermogen: | 956 kg |
GWV: | 5.000 kg |
Maximaal trekgewicht: | 2000 kg |
Webasto luchtverwarming: | Air Top 2000 STC |
Warmteafgifte: | 0,9 – 2,0 kW (3.000 – 7.000 BTU/uur) |
Lichtmast: | Fireco |
Bezoek dit voertuig in onze database
.
Bron: Visser leeuwarden